tisdag 21 september 2021

så var det tisdag

Igår var Anna och jag på Gekås i Ullared.
Det handlades lite bra, lite dåligt och en massa onödigt ja till och med något värdelöst.
Ett av de värdelösa tingestena plockade jag upp från en av kassarna idag. Nu skulle det bli mycket enklare att skriva på plattan.....


I vart fall hoppades, trodde och jag önskade jag att det skulle bli så.....





Jag har alltså skaffat mig ett externt bluetooth-tangentbord. Hur bra är det?  Inte alls vill jag påstå.
Jovars, efter en lagom lång stund fick jag ju i vart fall installerat eländet med hjälp av en nästan obegriplig beskrivning......på engelska som enda språk.
Nu skulle det testas att skriva något.
Fram med bloggen och så igång. Nu börjad det....allt gick väl hyffsat tills jag skulle använda bokstaven å....resultatet blev detta tecken [.........när jag klickade på bokstaven Ö blev det ~~
Jag kan lova att mitt tålamod ganska snart var överbelastat.
Samma sak hände med flera andra bokstäver och tecken. Skit!!

Förengstisdagen blev ju inte heller så bra. Av olika anledningar brann det ganska snart i huvudet på undertecknad. Efter mindre en en kvart hade topplocket gått i huvudet.

Men men, nu är jag hemma efter att ha varit på ICA och handlat med mannen. Att handla brukar göra mig på gott humör, så även idag. Lugnet är återställt och dagens middag intagen ( röda pölser med bröd). Nu väntar soffan, TV och kanske lite onödigt. 

Om jag känner för det lämnar jag från mig några rader här på bloggen i morgon också. Titta in och kolla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar