fredag 3 september 2021

såå......

....nu är höstens aktiviteter i full gång. Möte i kommunhuset idag med beredningen för KPR. Almanackan fylls på nu för varje dag. September ser nu välfylld ut.
Men aktiviteterna började redan för lite mer än två veckor sedan. Föreningen igång och vi hoppas på en tydligare uppstart under hösten. Corona ligger ännu och bromsar möte och sammankomster.

Ute på vår lilla täppa har nu höstens blommor börjat ta plats.



Först ut är denna lilla kryss. Det ska bli fler, men lite i taget för än finns det lite liv i sommarblommorna.

Hösten har stor betydelse för mig. Det är nu jag kan varva ner och ett inre lugn infinner sig. Vackra färger i naturen och allt känns avslappnat.

Hos oss blir det spelkväll med grannparet, också ett sätt att slappna av och njuta av dagen.


Förberedelserna klara. Vet att det ska spelas 500 även denna gång. Ett spel som våra grannar (även jag) uppskattar så mycket. Nu ska vi bara försöka se till att inte mannen vinner IGEN!

Så har jag hört och läst att ABBA ska göra en musikalisk come back. Ja, jag vet inte......
Visst gillar jag ABBA men ändå.


Det blev ingen tur med stavarna idag. Skulle ju iväg tidigt på möte. Nu borde det ju kunna göras senare men......
Något att tänka på " en promenad på en kilometer är bättre än den milen du aldrig springer"
Det var allt för nu. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar