lördag 4 september 2021

fint besök...

Fint besök hos oss igår. Jo, grannarna är också trevliga att träffa, men det var inte de som stod i centrum igår. Helt oväntat dök de upp. Så roligt.
Vem det var....ja det vet de själva.

Det är lördag idag och det betyder inget särskilt här på Casa Prelata. Bara att vi gläds med de som nu är lediga från sina jobb några dagar.
Min lördag började på ett bra sätt. Vaknade strax innan sju och kände mig utsövd och pigg. Mannen snusade vidare under sitt täcke med katten bredvid. Mina stavar kändes redo för en hyffsat tidig promenad. Inte så långt, men det räknas.
Efter frukost stack mannen iväg till stallet. Det är dags för rengöring av stallet. Högtryckstvätt och allmänn uppfräschning. Det är viktigt med rena stallar, fria från odjur och annat.
Jag tog tag i våra tomatplantor. Nu skulle de monteras ner, och så blev det. Så skönt att nu kunna sitta ner med lite goa mackor, ett glas juice och kanske något annat gott. Carpe Diem!

Så var det dags igen för "vad är det människan fotograferat"
Inte så svårt men ändå........ vad är detta?


Används av många men syns oftast inte
Lätt börda
kan med fördel återanvändas

Ja, vad kan det vara? 
Gissa och skicka en kommentar. Som vanligt fina priser.
Passa på, snart blir det svårare.

Läste häromdagen något jag fastnade för....
" det är ingen hemlighet att folk inte kan leva utan organ som hjärta och lungor, medan överraskande många fungerar utan hjärna"
Tack för idag.
Ha en fin helg.

3 kommentarer:

  1. Kan det vara grillkol eller stenar. Anna

    SvaraRadera
  2. Stenar
    Men nu såg jag vad en klok skrivit
    Grillkol😂
    Martin

    SvaraRadera
  3. Har ju svarat rätt
    Grillkol använd
    Martin

    SvaraRadera