torsdag 2 september 2021

Brittsommar

Kan man säga att vi just kan njuta av brittsommar? Jo, så är det.
Jag och två av mina goa väninnor åkte på en kortare utflykt igår för att äta lunch.


Borden var rejält tilltagna och Corona-avstånd lätta att hålla.


Här är allt i gammaldagsstil och så välkomnande och hemtrevligt.

Denna dag var det sol och värme men trots att den fina trädgården bjöd på massor av små fina oaser att sitta vid valde vi att sitta inne


Det fullkomligt vimlade av getingar. Är det något i djurvärlden jag inte gillar så är det getingar

Lunchen började med hembakat surdegsbröd. Så gott.


Rejäla skivor, så man kunde nästan bli mätt på bara detta.


Dagens lunch, förutom dagens soppa, var äggakaka ......



eller rårakor.



Valet var inte så lätt för min del. Älskar båda men det slutade med rårakor.
Till detta rikligt med knaperstekt fläsk och härliga lingon

Efter maten vill väl många ha något sött


Te/kaffe och lite kakor. Allt hembakat på plats.
Om vi blev mätta??? Jo, det måste nog erkännas.
Hit återkommer vi, även om vi varit här många gånger tidigare.

Så blev det naturligtvis en hel del "tjejsnack". Det blev en fantastiskt fin dag. 





Så kom jag att tänka på en sak...samtliga bilder är tagna med min mobiltelefon. Ganksa länge sen jag klickade med min kamera, även om den är outstanding.
Mobiltelefonerna nu har så bra kamror att jag oftast inte drar med mig min tunga kamera.
Synd kaknkse, för en kamera är trots allt överlägsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar