tisdag 7 september 2021

nya tag......

Det har varit aningen mycket med skador olyckor 0ch mindre roliga händelser den senaste tiden.
Nu MÅSTE det väl bli bättre.....

Hur som helst är det en ny dag idag och nya friska tag.
Jag syftar lite på föreningen , vars styrelse jag inte längre ingår i  men är ändå är minst sagt involverad i.
Igår hade vi en heldags planering. Mycket blev sagt och ett och annat beslut blev också tagit.

Dagen började på bästa sätt...



Kaffe/te och frallor.
Kan det bli mycket bättre att börja en dag med.

Efter en mycket intensiv förmiddag började det så bli dags för lite lunch.


Salladsbuffé, självklart. Till denna ett urgott surdegsbröd, bakat på plats.

Lunchen denna dag var att välja mellan revben och torskrygg.


Torskrygg för sex av sju personer.
Så himmelskt god.


Efter ännu mer arbete blev det som brukligt är kaffe med kaka.
Nu hade jag och en till bestämt att vi ville ha TVÅ kakor till kaffet.
Valfria kakor dessutom!
Nu blev allt för mycket.
Jag valde paj med vaniljgrädde och en biskvie.
Nu var det inte bättre än biskvin var den största jag någonsin sett.
Men, har man begärt ska man äta upp. Det gjorde jag också, men........hur mätt blev jag på en skala 1-10?  Jo, runt 12 eller så där. Det var nu total matkoma. Så till den grad att jag glömde fotografera freselserna.

Vi stannade länge denna dag. Faktiskt en stund över bokad tid.
När vi lämnade var vi nästan ensamma kvar....


en och annan golfare druttade kvar.
En sann golfare ger sig aldrig. Ingen tid är för länge.

Jag och vårat gäng lämnade mätta och belåtna men också nöjda med vad dagen gett.
Det kommer bli bra det här.

Idag ska hela gänget träffas igen. Det är föreningstisdag med fika.

Så till förra bildgåtan
Jag har fått in svar med gissningar men tyvärr inget rätt. Försök igen.
På lördag kommer rätta svaret att publiceras



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar