lördag 11 september 2021

nu kommer svaret......



Det har kommit gissningar på stenar, grillkol och annan kol men se, de svaren var fel





Det rätta svaret är LEIKAKULOR.
Inte så svårt egentligen men alltid lätt när man kan.
Det betyder att ingen får något pris denna vecka.

Kanske kommer ny bildgåta redan i morgon.

idag känner jag mig så oerhört missnöjd med mitt dagsverke.
Klockan stod på 02.13 när jag inte kunde stanna kvar i sängen längre. Värmen höll totalt på att förgöra mig. Ner i vardagsrummet, upp med terassdörren och fram med Annas gästsäng. Nu skulle här sovas.
Icke!! Inte en blund i ögonen. På med tevattnet och fram med knäckemackan. Lika så bra att käka en tidig frukost. Naturligtvis tänkte jag ta en tur med stavarna men det blev inte av förrän vid halv sju. Inte för att jag inte orkade innan, nä, för att det var sån dimma att jag knappt kunde hitta ut från ytterdörren 
Hemma igen blev det några pusselbitar. Inte många för, i sanning, detta pussel är svårt.
När mannen sent om sider klev ur sänghalmen och käkat sin frukost satte jag igång med att baka lite äppelpajer. Tre stycken. Inte så illa..
Därefter har jag mest längtat efter att sova en stund, men se det går bara inte. Hoppas på bättre tur till natten.

Det är ju den 11 september idag, vilket är ett datum att för alltid minnas.
20 år sedan terrorattacken mot World Trade Center. Attackerna dödade  2996 personer och skadade över 6000 personer.

Det är också idag 43 år sedan den svenske racerföraren Ronnie Petersson skadades så svårt på Monza banan i Italien, att han avled dagen efter. Ronnie blev endast 34 år gammal.

Jag hoppas ni alla har haft en fin lördag och att ni får en fortsatt fin helg.

1 kommentar:

  1. Leca kulor är en sorts Sten
    Kräver pris
    Msrtin

    SvaraRadera