onsdag 8 september 2021

än doftar det sommar



Sent på säsongen för jordgubbar.
Men till frukost idag fick mannen tre jordgubbar, plockade från vår lilla täppa.


tror han gillade.

Det kommer troligen att kunna plockas  ännu några bär.
Kanske ändå mest till glädje för fåglarna, som nät till trots lyckas äta upp eller hacka sönder nästan alla bär. Men, ok det bjuder vi på



Igår kom beskedet att restriktionerna gällande Corona nu hävs per den 29 september.
Personligen kommer jag att fortsätta hålla avstånd, undvika stora folksamlingar samt fortsätta med extra noggrann handhygien med tvål och vatten samt sprita vid behov.


Det blev tidig morgon i dag. Redan några minuter över 06 var stavarna klara att ge sig ut. det blev en något längre promenad än vad jag brukar. Börjar gilla det här med stavgång, helst tidigt på morgonen.

Sen blev det frukost och ut i trädgården och plockade undan lite blommor och växter som nu gjort sitt för denna säsong. Nu blir det för mannen att kasta bort skräpet.

En maskin disk och en maskin tvätt är också igång. Nu är det ju inte så betungande, varken med disken eller tvätten men det ska göras.

Jag tänker bara slappa resten av dagen. 


Medans jag gör det ska jag fundera över vad som ska serveras till middag, läsa något kapitel i en bok, sticka några varv, lägga några pusselbitar, hänga tvätten, torka disken, stryka lite och så kika på någon gammal repris eller något nytt från play eller netflix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar