onsdag 29 september 2021

19 månader av restiktioner hävs idag. Det kan man kanske prata mycket om, men det ska jag inte. Själv har jag valt att välja min egen väg med försiktighet, noggrann handhygien, eventuellt munskydd , handskar och sprit. Allt efter situation och omständighet.

Jag har slarvat med mina morgonpromenader nu. Bättre måste till och idag tog jag mig ut.
Dimman låg tät när jag vaknade imorse.  Men efter tidig frukost och lite plock var det dags att ge sig ut.


Ganska skönt att inte behöva ta bilen till jobb i denna dimma om man bor lite ute på landet.
Där vet jag av erfarenhet att är det mörkt så är det mörkt på riktigt och är det dimma är det dimma på riktigt.


Här i tätorten är det inga större problem att som cyklist/fotgängare att  sig fram. Dessutom finns det ju cykel/gångbana att hålla till på.




Känner mig pigg och glad efter morgonens promenad. Inte så långt, men dessa 2 km får väl räcka så länge.


Nu återgår vardagen här till det normala. Lite soffhäng, pussel och kanske lite hushållsnära arbeten.
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar