lördag 25 september 2021

solig lördag

Utanför mitt fönster ser jag solen. Jag ser också en svag vind som rör runt i träd och buskar.
Det blir en härlig dag.
Om man kliver upp vid sex på morgonen, tillika en lördagmorgon, hinner man med lite mer.
Två koppar te, en knäcke och ett glas juice. Jo, så blev det.
Tänderna borstade!
Försökte mig på lite pussel i uterummet men ljuset var inte så bra. Återkommer till pusslet under dagen.

Det är äpplets dag idag


Då får vi väl fira dessa godingar lite extra idag.
Det kan bli någon äpplekaka eller paj. Det kan också bli sockerkaka med äpple i. Det kan också bli så att det inte blir något alls i den vägen. Så är det nog.


Ännu en protest har inkommet gällande bildgåta.
protesten gäller att någon ser det rätta svaret som Martin lagt in. Problemet är bara att svaret han gett är FEL. Här kommer ännu någon ledtråd.....



Finns i skogen/naturen
Går att äta men är mycket besk och kräver flera/många kokningar.
Titta noga på bilden och gissa vidare.

Den som först inkommer med RÄTTA svaret vinner veckans fina pris.
OBS! det är domaren/jag som avgör vilket det rätta svaret är.

Nu hör jag mannen vakna till liv. Katten har redan varit ute och ronderat så det betyder nog att lördagen har börjat. 
Om ni vill kan ni ju titta in här på bloggen i morgon och se om någon roligt (eller mindre roligt) har hänt.

4 kommentarer:

  1. Svaret är kastanj
    Martin

    SvaraRadera
  2. Nää Martin det är INTE en kastanj

    SvaraRadera
  3. Är det ett ekollon? /Elin

    SvaraRadera
  4. Ekollon är det rätta
    Kom på det när jag såg ett på jägersro
    Martin

    SvaraRadera