torsdag 9 september 2021

ett brev betyder så mycket......


Det ser ut att bli en solig och fin dag även idag. Det tar vi ju tacksamt emot.
Stavgång även denna morgon, långt innan mannen klev ur sängen.
Känner att jag gillar detta nu.



Visst har vi fina grannar.
Igår kom en av dessa fina människor in med en stickling, planterad och klar och en fin vattenmelon.
Förstår vilken tur vi haft både med boendet och med grannarna vi fick.

Så lite värdelöst vetande....... 1977 kom kampanjen " skriv som du talar". Man påstod att kampanjen var för att få bort en del av "krångelsvenskan" alltså obegripliga och svåra ord.  Det viktigaste var att få sagt det man ville.
Sanningen med kampanjen kanske ändå var att vi skulle uppmanas att skriva mer brev så att postverket, som stod för denna kampanj, skulle få sälja mer frimärke.
Tro vad ni vill.
Nu för tiden säljs det väl inte så mycket frimärke. Den mesta posten sker väl digitalt numera. Bra det, för annars vet man inte när eller om breven kommer fram. Det tar tid och är osäkert. Ibland är den "nya" tekniken av godo.



Jag har några gamla frimärken liggande som jag vet jag förmodligen aldrig kommer att använda. Varför kastar jag dem inte då? Ja, det kan man verkligen fråga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar