fredag 24 september 2021

om tre månader......



Om tre månader är han här igen. Tomten. Jodå, då är det julafton.
Att tiden rusar iväg är ju inte att ta miste på.

Denna regniga och blåsiga dag har mannen och jag ägnat oss åt städning. Inte så värst kul men välbehövligt stundtals. Nu är det gjort och vi kan njuta några dagar.

Till middag var det planerat soppa, grönsaksoppa, men av det blev det inte. Vad som ska ersätta är ännu okänt.

Fick en fråga idag som löd, när jag senast var på en båt.
Kan inte något exakt svar men länge sen var det. Jag avskyr båtar. Vill inte befinna mig utanför land. Blir sjösjuk bara av tanken.
Däremot har jag och en väninna idag pratat om att göra något kul tillsammans. Gärna med övernattning, god mat och gärna spa. Vi får väl se vad vi kommer fram till.

Nu är det fredag och fredagarna kommer nu att till stor del bestå av Idol. Nu är det ju inte lika säkert att mannen och jag kommer sitta klistrade vid detta i mitt tycke mindre bra program  Det kommer säkert andra alternativ att välja på.
Titta ni på vad ni vill så kanske vi hörs imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar