söndag 7 november 2021

kladdkakans dag




Nä, det är ingen vanlig dag idag. Det är ju kladdkakans dag. Kladdkaka gillar jag. Kanske blir det bakat en kladdis idag som blir till fikat när vi senare ska ha spelkväll med grannarna. Tror jag bestämt mig för det.

Jag hade ju förhoppningar och önskan om att igår få moffa i mig en härlig Gustav Adolfsbakelse. Men så blev det inte. Trots att vi var på tre konditori fick vi inte tag på någon. Två hade inga alls och det tredje stället hade en, men som som inte infriade mina förväntningar och önskemål, därför blev det ingen bakelse till kvällsfikat igår.


Ska man ha något gott får man kanske göra det själv.

Har suttit här i min ensamhet och lyssnat lite på maratonsändning på radio. Bra, men efter en stund blir det allt för vemodigt. Mycket sorg och elände en dag som den här. 
Roligare att ge sig på det näst intill omöjliga minitusenbitarspusslet jag har.

Men först.....baka kladdis!

Nåja, snyggare kladdis har jag väl både sett och gjort.....


men den får duga. Förhoppningsvis smakar den bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar