tisdag 2 november 2021

höststädning

Det blev en tidig morgonpromenad idag. Äntligen!
Varmt för årstiden, vindstilla och så otroligt ljust vid denna tidpunkt som var nära halv åtta.
En maskin tvätt, en maskin disk och två frukostar senare är det nog dags för lite pussel. Gissa om mitt minitusenbitars är svårt. Kämpar fortfarande med ramen. Men skam den som ger sig.

Utanför, på våran gård pågår asfalteringsarbetet för fullt.


Det ska inte bara lagas, här ska nya gångbanor på hela området. Ändå tyckte vi inte det var så dåligt innan. 
Sopplatserna ska också förnyas....



Har hört genom fönstret idag att man pratat en massa om mått och material. Spännande.


Ibland blir man ( läs jag) så irriterad över vad som hörs i "korridorerna"
Det skvallras, skryts och pratas skit lite varstans.
Det är nog oftast bra om man kan undvika att delta i sådant. " Den kloke har långa öron och kort tunga" Det är nog ett vettigt ordspråk.

Jag måste erkänna att jag ibland blir lite avundsjuk. Så har det hänt nu. Fick i dagarna höra om en person jag känner som har vunnit inte mindre än två bilar på BingoLotto med endast någon månad emellan. Hur kan detta va möjligt??? Jo, jag kanske vet.......de har/hade en lott!!


Medan arbetarna därute fortsätter att arbeta i sitt anletes svett tar jag en paus och chillar lite framför
TV:n.  Funderar på det där med lott och orättvisor och tar mig lite frukt att trösta mig med.



Sitter inte helt fel med ett varierat fruktfat. Äpple, päron, satsumas och bananer. Nu är det ju bara att välja.

Finns faktisk saker som betyder mer än vinster!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar