söndag 14 november 2021

en vanlig söndag i november

Julen börjar närma sig här på Casa Prelata.
Nu är den tänd. Vår mysiga jul/ljusring som året om  hänger i vårt uterum, utan att va tänd förstås.



Vädret är väl som det är. Men, synd att klaga, det kunde ju va värre.
Kalas i går. Julia 18 år. Stora damen nu.
Det var ett fint kalas och fin stämning. Så roligt att träffas. Vi bor inte så långt ifrån varandra men det blir ändå så sällan att vi träffas.

Kalas idag igen. denna gång beger vi oss till Malmö. Vi ska fira Martin som fyllde år i fredags men som valt att ha sitt kalas idag. Kalaset ska hållas hos Martins bror och svägerska eftersom svägerskan staplar runt på ett brutet ben och därmed har svårt att förflytta sig utanför huset. Ska bli trevligt att träffas. Sex månader om inte längre sen senast

En tjejkompis ringde idag och frågade vilka mina fem käraste ägodelar var. Nu fick jag allt tänka efter. Så här blev det, utan inbördes ordning
Min smartphone......används ju varje dag och den har jag gjort mig beroende av.
Pussel har jag också gjort mig beroende av. Ääälskar att pussla
Min kamera.....ja, fast jag tar inte lika mycket bilder med den nu eftersom jag faktiskt tycker den är både tung och lite otymplig att bära med överallt.
Min gamla cykel... använder den inte varje dag längre men gillar verkligen att cykla
Min slow cooker... ja, den uppskattas. Smidigt att laga allt på en gång utan att bränna maten
Så får det väl bli min köksmaskin så jag kan baka bullar när andan faller på och när någon vill att jag bakar.
Självklart vill jag aldrig va utan min dator.....här finns mycket att fördriva tiden med

Nää, nu höll jag på att glömma det viktigaste av allt.......min TV. Utan den vore dagen tråkig. Dåliga program kanske men bra att somna till och så finns ju streamingtjänster.
Det blev lite fler ägodelar än som va sagt men det går nog bra med åtta ägodelar.

Som många av er vet så har jag ju svårt att skiljas från ting. Ge bort, helt okey men inte kasta. Är något av en samlare....ja, jag vet. Blev därför så glad igår när ena svärdottern ville ha julkulor. Det ska ordnas.

Ja, det var väl det hela....mannen, katten och pensionen räknas väl inte dit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar