onsdag 24 november 2021

uppehåll sex dagar........




Nä, jag har inte varit på humör för att blogga på snart en vecka.
Trött och hänging men utan något egentligt sjukdomssymtom.
Nu känner jag mig aningen piggare och har nu hasat mig upp från soffan där jag tillbringat lång tid nu.
Efter min näsblödning, som inte var av denna värld, har jag känt mig konstigare än vanligt. En annorlunda och tung, pulserande huvudvärk har tärt på mig varje dag och natt.

Igår var det  först dubbel vaccinering, influencavaccinering samt covid3. Nu är i vart fall detta avklarat. Samtidigt passade mannen och jag på att besöka frissan innan det var dags för ännu ett beök på vårdcentralen. Nu läkarbesök. Många prover togs och det blev också utskrivit blodtrycksmedicin som jag idag tagit för andra dagen. Tycker att det känns bättre och att jag upplever att jag är piggare. 

Beställde en blodtrycksmätare på nätet i förrgår och vid halv sex denna morgon låg den redan där i vår postlåda. Fantastiskt!

Har börjat så smått att försöka få till lite adventsstämning i vårt hus.
Fönstren nu putsade och julgardiner, där sådana ska va, är uppe. Idag har jag plockat fram lite ljusstakar och varit iväg och köpt lite julblommor. Det julpyntas inte så mycket numera men lite ljus och blommor är ju alltid trevligt

Igår var jag och bästistjejerna ute och åt en jullunch. Ja en buffé var det.





Här fanns allt man önska kan och lite till. Rent, fräscht och gott. Allt detta för ynka 139 kronor och då ingick även en dricka. 
Jag vet att jag kommer äta här minst en gång till innan jul. 
Flera kompisar som vill vi ska äta där tillsammans och det gör vi gärna.


Nä, nu ska jag dra mig tillbaka till soffan och kanske ta en power nap.
Kanske syns vi imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar