onsdag 10 november 2021

nä, jag vet

Kanske det ändå var så att bildgåtan var lite för svår.
Här kommer orginalbilden. Få se nu om det blir lite lättare.



Första bilden är orginalbilden där föremålet är fotograferat från baksidan , andra bilden är föremålet från framsidan. Kanske blir det lite lättare nu.

Jag har så mycket jag vill göra men kommer liksom inte till skott. Jag börjar med än det ena och än det andra. Slutför sällan något.
En del kallar det för att ha många bollar i luften. Jag kallar det att göra något tills jag kommer på vad det egentligen var jag skulle göra!

Det är ett mörker nu som ibland kan göra sig påmint som lite ångestladdat. När vi hade hund och var ute under de mörka timmarna kunde jag ibland tycka och även känna att det var rofyllt att gå omkring bland husen och kolla på de vackert upplysta fönstren och trädgårdarna. Ingen rädsla fanns. 
Kändes lite som en mänsklig rättighet att gå runt och kika in till folk. 
Allt är dock inte så fridfullt.
Som bekant är det mycket som händer vars stans nu i världen Både nära och fjärran. 
Hur vi ser på det kan kanske bero på vem man är

" Optismisten tror att den värld vi nu lever i är den bästa möjliga och pessimisten fruktar att det är sant!


1 kommentar:

  1. Ingen aning vad föremålet är?
    Aldrig sett
    Martin

    SvaraRadera