torsdag 11 november 2021

på tal om statsminister.......



Först lite värdelöst vetande:
Han var inte den första att prata om "folkhemmet, men hans uttalande 1928 blev ett ofta använt slagord för socialdemokraterna. Per Albin Hansson var vår dåvarande statsminister som myntade detta ånglivade slagord. Välfärd åt alla förespråkade han.


Det var funktionellt och vackert. Just nu är det stekhett bland inredare och designers.

Tillbaka till vår tid .

Det är chokladens dag idag. 
Det passar jag på att fira med en härlig chokladbit som jag testar för Smartson



Detta choklad är ingen nyhet för mig. Köper ganska ofta.


Dock detta smaksatt med pekan och havssalt har jag nu testat för första gången


Tunnt, sprött och smakrikt. Detta gillar jag.

Men, för övrigt har det inte hänt så mycket sen igår. Det är väl kanske bra.
Utanför vårt fönster är det regn och dimma som dominerar. Arbetarna fortsätter träget med asfaltering och iordningställande av nya sopkärlsplatser. Det kommer bli bra det där.

Mannen sover och Guldkatten väntar på att TV:n ska sättas igång. Jo, han gillar att sova till tonerna från en TV. Visst är det en underlig kise vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar