fredag 5 november 2021

arla morgon



Ännu en tidig morgon. Alltför tidig kanske.
Lika bra att göra dagens inköp direkt när affären öppnar.
Eller faktiskt innan de öppnat. Detta till trots var jag inte första kund på parkeringen. 
Nu är det i vart fall gjort och jag kan ta mig ännu en kopp te där i ensamheten vid köksbordet. Jodå, mannen sover och gör väl så en bra stund ännu.

Är man uppe tidigt hinner man med mer....eller???
Nä, kanske inte men jag har ägnat en stund åt att kolla lite bilder från förr. Då dök både bilder och minnen upp från mitt forna hundliv.
Den här bilden är från en av dessa hundutställningar som jag gillade att fara på.


Salukin Sheera.
Saluki är en ras jag gillar. Gillar den lite skygga, reserverade men eleganta hunden. Vet att många tycker den ser hemsk ut, nästintill sjuklig ibland eftersom den är ganska tunn och med uppdragen buklinje.


Nu borde jag gå ut en sväng och njuta av det fina ljumma vädret. Tänk att November ändå kan va så fint. Men nä, jag ska stanna inne idag och hålla fredag.
Kanske ska jag försöka få tag på en bok på book beat eller nextory. Boken det talas så mycket om just nu " Pappas flicka på hästgården"
Sen har jag tanken på att leta upp någon bra, spännande serie att streama. Det finns så mycket att välja på att det känns dumt. Ändå står jag i begrepp att köpa ännu en streamingsajt.

Att det är fredag förändrar ingenting vad gäller rutiner i denna familj. Vi är ju ändå så gott som helt avsaknade av just rutiner. Borde kanske städa lite i mitt så kallade arbetsrum. Varför kallar jag det för arbetsrum?  Arbete är det minsta som bedrivs här. Det enda som skulle kunna påminna om arbete är väl att datorn är placerad här.

Nu blev jag så tröött.
Te känns som ett måste nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar