torsdag 4 november 2021

ärtsoppedag

Nä nä, ingen ärtsoppa denna torsdag.
Först lite hushållnära göromål, sen möte hela eftermiddagen. Maten får väl bli vad det blir.

Ser nog ut som solen bryter fram genom de grå molnen idag. Det kan bli en hyffsad dag.
Det gäller att ta tillvara alla dagar och glädjeämne.


Jag kan aldrig bli lastbilschafför!
Inte för att jag inte möjligen skulle kunna lära mig att framföra detta fordon utan mer för att jag aldrig skulle kunna ta mig upp i förarhytten. Gud vet om jag skulle kunna ta mig ur utan totalhaveri från min sida.
Det ser så enkelt ut när någorlunda unga damer och herrar svingar sig upp så lekande lätt. 
Såg på vår gata häromdagen en jättelastbil framföras av en ung dam. Såg henne både ta sig ur och i så lekande lätt.
Mitt sätt att ta sig upp hade varken varit lätt eller svingande. Nä, jag lämnar den tanken 
Ett gott råd till er....gör ni så också

Ett annat sätt att ta sig fram kan ju va så här........


Det gäller för Agnes att hålla sig fast för det ser ut att gå undan.
Agnes har blicken stadigt på målet. Transportören tycks inte ha samma fokus.


Lite värdelöstvetande:
2002 hade Folkprtiet förslag om språktest för medborgarskap. Röstmagnet men möttes av skarp kritik av forskare och av de som "förstår sig på det".


Men,..... "medgång gör vänner, motgång prövar dem"

1 kommentar:

  1. Ärtsoppa gillar vi
    Agnes kunde åka snålskjuts
    Martin

    SvaraRadera