lördag 27 november 2021

granen på plats




Regnet öser ner. Inte mycket till adventskänsla. Men, områdesgranen är på plats och lyser så vackert på kväll och tidig morgon. Stämning!

Det blir lussebullsbak denna lördag. Något "måste" jag ju baka. Det blir det lilla både bakat och lagat denna jul. Jag har bestämt mig för att slå av på takten en aning.

Blodtrycker fortsätter att befinna sig på en mer behaglig och lämplig nivå än tidigare, d.v.s innan läkarbesöket i måndags. Dock har jag haft lite andnöd och lite tryck över bröstet idag. Kan det bero på inställningsproblem med den nyinsatta medicineringen?? Jo, så kan det va. Bara avvakta och se vad som sker.

Julmarknad lite varstans men inte för mig och mannen. Det blir inget i år har vi bestämt.
Inget traditionellt julborde heller. Det blir en julbuffé nästa fredag. Räcker gott.

Tänker ta en stund vid mitt pussel endera dagen. Har inte blivit något pusslande nu på en tid.

Mörkret har nu fallit så det känns dags för mig att dra mig tillbaka till TV-soffan. Den får jag dela med mannen och Guldkatten



ett litet ordspråk: En snigel som kryper kommer fortare fram än en hare som sitter"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar