torsdag 17 maj 2012

Babs McLohan


Jag har tidigare berättat om Bon Bon vår varmblodstravare. Vill du läsa mer om Bon Bon klicka på länken.
Babs McLohan var hennes mamma.
Jag köpte henne som tvååring enbart för att ha henne som ridhäst. Gillade hästen när jag såg henne och så blev det affär. 
Det fanns inget besvär med den hästen, hon var alltid mjuk och följsam och hade inga som helst olater. Som jag minns henne var det bara raka vägen
På den tiden då det begav var det ett alternativ för mig att köpa just en travare helt ur ekonomisk aspekt. När jag då köpte dem unga och otränade fanns det större möjligheter att få en häst som mer passade in på mina behov eftersom jag red in och utbildade hästarna själv. Vi körde aldrig in Babsan
Förutom Bon Bon fick Babsan ytterligare ett föl som faktiskt startade som travhäst och även tjänade lite pengar. Det säger kanske inte så mycket om avelsvärdet på Babsan utan mer på konkurrensen då.


Tyvärr finns det inget foto på henne men så här kanske det kunnat se ut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar