onsdag 23 maj 2012

Sommar och iste



Kan bara med glädje konstatera att nu är SOMMAREN här.
Naturen är nu som allra vackrast enligt mig. Det är en gåva och ingen självklarhet att kunna ta del av all denna prakt
Har suttit en liten stund här under vårt underbart blommande äppelträd, lyssnat till fåglarnas kvitter och bara njutit och druckit en kopp vansinnigt gott iste.
Iste smakar helt underbart en sån här varm dag. Jag valde idag ett iste med bas av Rooibus, ett
Earl Grey Lime  som jag tycker blir väldigt gott. Du hittar teet om du klickar på länken.
Jag häller upp vatten i en kanna eller tillbringare och tillsätter te och socker och blandar väl och låter sen sockret lösa upp sig. Sen låter jag teet stå i kylskåpet och dra några timmar.
Servera gärna med några isbitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar