måndag 21 maj 2012

grillat och fint besök


Häromdagen kände jag mig lurad av våra kära meteriologer som lovat fint väder i helgen.
Jag ber om ursäkt för vad jag sa, skrev och än mer vad jag tänkte.
NU är verkligen sommarvärmen här och det med besked.
Igår vad det grill-time här hemma hos oss. Sonen med familj kom hit en sväng och så var M och A här under några få men mycket mycket trevliga timmar. Det är inte mycket som slår lite grillat med tillbehör och en kall öl en varm och skön sommarkväll. För just sommar kändes det tydligt som igår.

Lina och Julia kikar förmodligen på de två galna Mudi-hundarna

Ja, det fantastiska sommarvädret har fortsatt utan prutning även idag. Själv har jag varit på planeringsdag på Falsterbo Kursgård hela dagen men som alla känner till går arbetet mycket lättare när det är fint väder. Man blir så mycket gladare och positivare. Arbetet gick bra men mer återstår.

Falsterbo Kursgår är trevligt, god mat och bra boende om så önskas. Allt till ett riktigt rimligt pris.

Jag bestämde imorse att jag skulle cykla en längre tur med en av våra hundar ikväll men det har redan kommit på skam. Nu blev jag slö.
Det blir soffan och slappa framför något mindra bra TV-program för några bra finns väl inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar