lördag 5 maj 2012

Hälsporre, ett tecken på begynnande ålderdom?






Jag har fått hälsporre, tror jag i vart fall. Det gör så in i bänken ont när jag går eller står att jag håller på att bli galen.
Dessa besvär tillhör belastningssjukdomar och  sitter under foten
inte blev det hela bättre av att jag just läste att hälsporre är vanligast hos äldre människor, vadå äldre skulle jag tillhöra de äldre??
En annan felaktighet eller påstående som inte stämmer in på mej är att hälsporre är vanligast hos aktiva människor som rör sig mycket såsom idrottsmän eller dansare………
idrotta kan jag knappast stava till och dansa har jag slutat med, saknar både motivation och ork.
Men ok påståendet att det är en belastningsskada kan väl kännas OK, det är kanske dags med motivation för att sänka vikten en aning.  Men detta kanske inte låter sig göras då det krävs både rörelse och motion för ett lyckat resultat……


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar