söndag 27 maj 2012

Små lätta moln


Cirrus
En vacker New Foresthingst som jag bara inte kunde motstå att köpa. Det var hans mamma jag var spekulant på men kunde inte motstå att ge ett bud även på denne, hennes då endast 9 månader gamla, fölunge som hade en så underbart fluffig och lätt fölpäls som nästan skiftade i rosa, hans stora nästan svart ögon talade till mig.
Hans namn förde tankarna till lätta luftiga moln, Cirrus-moln
Cirrus var efter New Foresthingsten Hiawatha och han blev med åren en stilig skimmel.


Både mamma och fölunge fick följa med transporten hem till oss i Södra Sandby.  Alla gillade den fina fölungen inte bara för att han precis som alla fölungar var väldigt söt, nä det var något mer med honom. Han var lätt att fostra och uppfostra och gjorde det mesta rätt
Han blev såld efter inridning och jag har tyvärr tappat bort hans vidare öde där efter. Bilder har jag tyvärr heller inga på varken honom eller mamman så den här lånade bilden får det bli.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar