onsdag 9 maj 2012

ledig dag

I min eminenta planeringskalender från Planmaker.se står det tydligt inskrivit att jag har ledigt idag. Men ledigt från vad????
Nu betyder ju inte det att jag får gjort en massa, eller ens vad jag förutsatt mej men det är värt ett försök. Det sägs ju att våren är här för att stanna och mycket snart övergå i sommar, känns kanske inte så temperaturmässigt idag men så är det nog ialla fall. Det innebär att jag nog måste ge mej ut för att köpa lite vår/sommarplantor.
En tur i något varuhus kanske det också kan bli. Lite nya vårkläder skulle sitta fint. 
Jag längtar faktiskt efter att hitta en riktigt stor och härlig loppis att botanisera mej igenom. Det finns en hel del ekonomiska riskar med att släppa in mej på loppis, varuhus och andra affärer. Skulle ibland kunna kalla mej själv för samlare och då menar jag av ALLT. Undantaget skulle då vara pengar.
Som tur är  har jag ju en del eller rättar sagt en hel massa att göra vid datorn. Har ju trots allt ett litet företag att sköta. Det får bli endast ett kort besök på handelsträdgården.
Detta ger mej panik.......nu måste jag sätta fart om det skall hinnas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar