tisdag 8 maj 2012

Tips från coachen

Programmet tippar honom tvåa med med motiveringen att han gör sina bästa löp på Klampenborgs gräsbana men det är säsongs debut och formen därför osäker.
Han skall gå 1300 meter vilket väl för stå som en av hans bättre distanser.
Jockeyn är ny både för honom och oss.
Ja så långt kan väl allt vara bra. Själv tror jag att han får svårt att räcka till och är därför inget för spelarna denna gång.
Boss börjar bli lite till åren nu, som åtta åring har de flesta tävlingshästar sitt bästa bakom sig.  Men så länge han gillar att springa och han gör det med glädje och utan skador och skavanker kan han väl få göra ännu några lopp.
Själva är vi redan lite nervösa och spelar upp olika scenarier i huvudet. Jag undrar om man aldrig blir van och slipper gå med nästan ångest och magont flera dagar innan. Jag tycker nog att jag själv blivit mindre nervös med åren men jag vet en som är lika nervös vid varje start, nämligen TRÄNAREN. Koppla av Martin, du har gjort ett fantastiskt och seriöst jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar