söndag 22 november 2015

bara att vända hemåt


 Vi skulle tävlat idag. Både Lomax och Boss men så blev det inte.
Efter all nederbörd bestämde veterinär, tävlingsledning och visst några jockeys att banan inte var i tävlingsmässigt skick. Tävlingarna ställdes in. Det tycker jag var ett klokt beslut. Jag tror väl ingen är beredd att riskera varken hästar eller ryttare. Det jag däremot är mer fundersam över är när beslutet blev känt. Tävlingarna skulle börja 12.45 och beslutet att inställa kom ca 11.50. Allt för nära inpå kan jag tycka. Det är ju trots allt så att många hästar kommer med transport långt ifrån och väglaget har kanske inte varit perfekt överallt.

Mannen och jag körde in till Jägersro bara för att mötas av beskedet just som vi parkerade bilen. Kändes kanske så där!

Här hos oss har det väl inte snöat så värst men regnet har formligen vräkt ner det mesta av dagen.  Mannen och jag har tagit en slapp dag på soffan med lite Tv och kanske rent av en slummer. 
Katten Junioren, han som stack ut i somras och kom hem efter två månader har nu varit hemma lika länge alltså dryga två månader. Dock har han inte gått ut en enda gång sen han kom tillbaka. Han går inte nära ytterdörren ens. Han som tidigare sprang ut och in lika många gånger som vi orkade öppna dörren åt honom på ett dygn.
Nu stannar han inne och sover, äter och bråkar lite med de andra kattorna.
En av hans favoritplatser har blivit uppe på det gamla antika skåpet med utsikt ut på gårdsplanen. Det räcker för honom. 
Här är det varmt och fin utsikt över allt viktigt särskilt en så kall dag som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar