onsdag 18 november 2015

borde egentligen städat


Jag känner mig fortfarande lite sliten efter mitt fall i söndags. Knäna värker aningen och jag har en viss smärta över revbenen, annars tycker jag nog att jag mår förträffligt. Så bra att jag faktiskt allvarligt funderade på att påbörja julstädningen idag. Jo det var ju förstås tankar jag hade igår, sent på kvällen när jag visste att jag kunde sova på saken. Sovit på saken har jag gjort och beslutat vänta några dagar med det ståhejet.
Man kan kanske säga att jag provstädat lite idag. Tre kökslådor, en hylla på ett överskåp i kök och så lite sortering bland lite recept som låg löst slängda i en av kökslådorna, de har nu hamnat i en pärm för vidare sortering.

Sen funderade jag på att plocka undan lite gamla foto som låg på en plats där de inte hör hemma. Det var då jag hittade denna bild.
Tänk vad tiden går fort. Bilden är från min tid med ridhästar.
Här är det Esmeralda som just vunnit en hopptävling. Reportage i tidningen och allting. Stolt!

Nu känner jag mig värd ett wienerbröd och lite soffhäng, kanske med en bok. Mannen är på Jägersro och tränar så det är ganska tyst och lugnt här hemma. Två hundar och tre kattor som alla sover. Då är det inte mer än rätt att jag också tar en pause.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar