fredag 13 november 2015

kommer det att gå bra......





Med skräckblandad förtjusning vaknar jag idag till denna fredag. Inte vilken fredag som helst utan  fredagen den 13:e.
Jag tror väl inte så värst mycket på skrock men om jag rannsakar mig själv så är det nog så att jag tänker efter lite extra en sån här dag.  Jag undviker också att gå under stegar och så klart spottar jag och väser lite tyst " tvi tvi " när en svart katt passerar över vägen framför mig.  Inga nycklar eller skor på bordet, det förstår ni själv.  Gud förbjude att någon spegel krossas. Tar in ljung i huset gör jag absolut inte. Jag knackar med knogen i trä och utbrister " peppar, peppar ta i trä, för att inget obehagligt jag sagt ska hända.......
Är jag kanske ändå lite skrockfull?? Kanske?!




Det får väl va som det är med den saken. Det händer ju mer den här fredagen......, det är smörgåstårtans dag. Bara en sån sak. Bilden nedan är en skapelse som min svärdotter gjort vid ett tidigare tillfälle.. 
Den smakade ljuvligt, att den är vacker ser ni ju själv.



Det som gör mig lite fundersam är det faktum att om exakt en månad är LUCIA! Vart tog detta året vägen? Det KAN bara inte vara möjligt.
Mer än ett år har jag varit ledig från mitt arbete. Alltså det arbete som inbringade en mindre lön varje månad. För övrigt har jag arbete kvar. Lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar