lördag 28 november 2015

hamstringen har börjat


Köttbullarna check, brunkålen check,  lussebullarna check.
Jo det kan nog liknas vid hamstring om man nu ser lite krasst på det hela. För hur mycket mat tror jag att vi orkar käka i jul? Inte har jag lärt mig ett dugg efter alla dessa år. Alltid för mycket mat och massor över. nåja det är ju tur att vi har två stora frysar att förvara allt i. 
90 köttbullar är nu klara och finns i frysen.
men nu är där FULLT!



Men det är första advent i morgon och julskyltning i byn. Då vet man aldrig om det kan komma några kaffesugna flanörer förbi och hälsa på. Då bjuds det på lussebullar.
Att någon skulle spontant komma förbi här ute på landet är väl ganska osannolikt så det blir nog till att avyttra bullarna på annat sätt. I frysen hamnar de i vart fall inte.
Tror nog att mannen kan trycka in en eller flera under kvällen ( samma här)




Mannen och jag provsmakade på köttbullarna, de fick bli middag idag. Tror de räcker ändå. 
Det smakade riktigt bra. Köttbullar med tillbehör en en riktigt god husmanskost om man frågar oss.


Brunkålen står och puttrar i ugnen och jag själv tänker slänga mig på soffan och göra ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar