tisdag 10 november 2015

seg tisdag och Mårtensafton



Veckan drar sig sakta framåt. Bara tisdag idag. Känns som allt står still. Jag hör att det blåser där ute och jag kan inte sova.
Det är ju Mårtensafton idag så kanske det vankas gåsamiddag för en del. Ingen sådan för oss, nä vi  ersätter gåsen med isterband och stuvad potatis. Så blir det idag. Skånsk äpplekaka då....nä äpplekaka åt vi igår.



Den här lille gynnaren kan känna sig säker. Han är förvisso en anka men som sådan kan det dock ibland sluta i grytan som alternativ till gås. Våran "lilla gubbe" kommer inte att hamna i ugnen.
 

Det är ju tisdag och då är det föreningsliv som gäller för min del. Möte och aktiviteter idag. Ska bli ganska nice att komma iväg och träffa lite människor en stund idag. Brukar inte tycka så men känner mig lite "innestängd" just nu. Det är säkert en släng av höstdepression som tränger sig på, går nog snart över. Jag behöver få loss inspirationen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar