lördag 21 november 2015

en stickande upplevelse

Efter en hel del tvekan är det nu gjort. Mannen och jag har tagit  emot influensavaccinering. Huu, har gjort det en gång tidigare under mina år som vårdpersonal och det var inget kul kan jag lova. Tror sällan jag varit så dålig av influensa någon gång tidigare, hur som helst så gjorde jag ett nytt försök i år. Hoppas nu bara på det bästa.

Redan tjugo minuter innan vårdcentralens öppnande var det en lång ringlande kö utanför. Kan det verkligen finnas så många  vaccinationsglada pensionärer i vårt lilla samhälle att det finns risk för att inte komma med fram till klockan 14??
Jo det stämmer, vi var ju också där i god tid så att säga och vår förklaring är att vi ska bege oss från kommunen idag för att gå på kalas ( dålig förklaring, jag vet)

För min del blev det lite komplikationer redan innan sticket.
En knöl på halsen (nu menar jag inte huvudet) var upphov till frågetecken från nålförande sköterska.

Termometern togs fram och temperaturen kollades....ingen temp. Nu blev det stick.

Femton minuter efter stick var det dags för hemfärd igen och en andra frukost.
Nu snurrar naturligtvis tankarna kring knölen ( svullen lymfkörtel). Enligt sköterskan  borde jag kolla upp den samme?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar