söndag 8 november 2015

Fars dag


Idag firas Far. Det är väl ingen som undgått att far behöver en massa saker, allt från den traditionella slipsen till rent av en bil.
Hur det nu än är med den saken så är det inget som vi firar så speciellt i vår familj. 

Utanför fönstret kan jag både höra och se att hösten nu har kommit på allvar. Halv storm och det är nog lite småkallt. Inte så kallt att mannen och jag inte tagit vår dagliga promenad med hundarna, men så kallt att det nog är dags att leta fram både mössa och vantar.

nu tänker jag nog sätta på en god kopp te och kanske ta mig en smörgås till. Alltså en andra frukost. Sen blir det nog en tur till tvättstugan och så har jag bestämt att det är dags att röja lite på mitt arbetsrum. Det rum som jag kallar för kontor.
För övrigt kan jag nog tycka att alla rum är arbetsrum

Kanske hörs vi senare idag. Tills dess ha en skön söndag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar