tisdag 24 november 2015

en månad till julafton



Ack hemska tanke, en ynka månad till julafton.
Jag behöver väl knappast påminna om att tiden verkligen rusar iväg. Nu gäller det att skruva upp tempot en aning. Det är så mycket som ska förberedas och pyntas innan den stora dagen är här.  Undrar just om någon av "årets" kattungar kommer att sabotera granen.  På bilden är det Alfred som tycks gilla julens pynt.

Nu är det ju tack och lov så att jag trots stress och lite ångest ändå gillar att förbereda inför julen. Speciellt med mat och bak. 
Trots detta är det med lite lite ångest jag kikar in i min agenda.. Där är det fullt....jag lovar. Som om inte det vore nog så har jag tid hos min tandhygienist redan i morgon. Bara en sån sak kan få en ( läs mig ) att helt fatta tappningen. Jag är livrädd för både tandhygienister och tandläkare. Men jag tvingar mig själv att gå dit, alternativet är än mindre roligt.

Min förening har idag hållit årets sista "riktiga" möte. Det blev ett bra möte med trevliga diskussioner. Nu återstå endast julsamkväm innan vi går till lite vintervila.
För min del kommer kvällen från nu att fortskrida avkopplande. Det blir soffhäng, god fika och stor skål popcorn, allt till "morden i Midsomer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar