onsdag 4 november 2015

hatten av



Det börjar bli tomt i trädgården nu. De flesta blommor har redan tackat för sig och dragit sig tillbaka.
Nästan ensam därute hittade jag idag denna lilla svamp, så ensam och så övergiven men ser förhållandevis fräsch ut.
Själv kan jag nog också tänka mig att gå i ide en stund. Kanske inte så länge men en timme på locket kan väl aldrig skada.
Är väl ganska så nöjd med mina egna insatser idag. 
Uppe tidigt och en lååång promenad med hundarna. Jo, mannen fick också följa med.
Frank satte fart på en rådjursfamilj och satte av i sporrstreck över stubbfältet.  Tur att han är bra på inkallning. Två visslingar behövdes dock idag för att han skulle vända och så snabbt benen kunde springa bege sig fram till husse och matte som väntade med en liten liten godisbit.
Tror nog att Frank också är rätt nöjd min sin insats.
Charley, som inte får gå lös pga borttappningsrisk, skitade ner sig så mycket han bara kunde. Svart, våt och lerig här vi åter nådde hemmets härd.
Mannen blev nog inte helt nöjd för han fortsatte aktiviterna med att räfsa löv, löv och löv.
Är det något vi har mycket av så är det löv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar