onsdag 11 augusti 2021

Fisch and chips



Jaha, så jag även denna dag vaknat och orkat kliva ur sängen. 
Vad lyckligt lottad jag är.

Tyvärr är vår häst Malbeck idag struken från sitt lopp på Jägersro. Han har drabbats av en gaffelbands skada.
Trots allt otrevligt behöver ju människan mat......



Trevligt var det när mannen och jag besökte Blå Hoddan för att käka lunch. Fisch and chips blev det. Något av Blå Hoddans signaturrätt. Mitt betyg på rätten blir högt, likaså på servicen. Vi återkommer hit.




Mycket folk men bra med avstånd ändå. Här på innergården fick man själv finna sig en lämplig plats.

Maten serverades av personal


Det blev Fish and chips till mannen och undertecknad. Minst lika gott som det såg ut.
Hemgjorda chips och en helt ljuvlig torsk som serverade rykande het.
En rejäl portion så vi blev mätta


Rensade tallrikar som vittnar om att vi gillade det vi fick.
Vi kommer säkert att besöka platsen igen.


En sak har jag lär mig......lev idag skjut inte upp till imorgon eller andra tillfällen. Vi vet inte om vi nånsin får chansen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar