torsdag 5 augusti 2021

typisk sommarmat




Krogen och grillbuffé blir det ikväll.
Riktigt härligt sommarväder denna torsdag. Har hunnit med att både baka och tvätta idag så jag är ganska nöjd med mig själv.

Sov lite så där inatt. Men, det var inte allt för varmt, funkade ändå ganska okey.
Vaknade av ljud utifrån, små hundar som gnydde och någon fågel som höll morgonkonsert. Inte dåligt på något sätt, bara ett konstaterande.




Det är hela 76 år sedan boken om Pippi Långstrump kom ut. Alltså till och med innan jag var född. Kan detta va möjligt. pippi känns på något vis så aktuell och nytänkande.
Rebellisk i sinnet och ett mustigt språk.
En tjej som pratade på både ut och inandning som jag upplever.
Pippiböckerna är barnböcker som kommer leva länge.

Än hinner jag med en stund i trädgården innan det är dags för dusch inför kvällen.
Ha en fin kväll ni också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar