söndag 1 augusti 2021

vi börjar på nytt....





Nytt och nytt....det har blivit ny månad det är allt.
Tänk, augusti är här. Det är dags för kräftor, ljumma sensommarkvällar ålamörker och för en del åter till arbetet. Semestern är slut och skolorna börjar igen.
För oss pensionärer är det väl som vanligt. De flesta dagar lika. Klagar inte för jag har ett kul, omväxlande och riktigt bra pensionärsliv. Gör avad jag vifll, när jag vill och om jag vill. Så ska det va.

Jag tog fram en gammal bild från vårt uterum på Ingatorp när det begav sig


Här kan vi tala om vindruvor. Så mycket att vi knappt kunde ta oss in. Charmigt på sitt vis och druvorna var himmelskt goda.

Igår var det lite spelkväll med grannarna. två parti 500, varav jag vann den ena, mannen den andre.
Spelkvällar är något av det roligaste jag vet.
Inget spelande blir det idag. Det blir en kortare promenad och sen soffhäng. Inte så illa det heller.

Det är lite småmulet, blåsigt och det känns som det kan trilla ner en eller annan regndroppe. Termometern har stannat vid 20 ganska behagliga grader.

Jag har en rejäl stryktvättshög som bara ligger och väntar på mig. Kanske blir det av idag.
Annars får det väl bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar