söndag 29 augusti 2021

tidig morgon





Klockan är knappt sex på morgon och nu kan jag inte hålla mig kvar i sängen längre.
Mitt huvud värker och jag mår illa.
Tror jag fått tillbaka mitt besvär med mina nackkotor.

Guldkatten har redan varit ute och ronderat. Nu är det mat som gäller. Husse väntar i sängen, så den är uppvärmd till en morgonfrusen katt.

Jag hade för avsikt att starta på ett nytt pussel idag, men det väntar jag nog med. Känns inte som jag är i fas för pussel just nu.
Dessa tusen bitar ska så småningom bli ett trevligt och sammanhängande motiv.




Kan det va så att jag behöver en pusselpause??
Tänkte mig lite stickor och garn som tidsfördriv idag. Kanske en halsduk, för tröjan blir det inget av med. Får väl se vad som sker och blir.


Så kan jag med glädje tala om att det kommit två rätta svar på gårdagens bildgåta. Visst var det ett brunnslock. För väl se om det kan bli något lite svårare nästa vecka.
Så till veckans pris, som även denna vecka får delas mellan båda vinnarna.
Priset är......valfri egenlagad middag med egenplockade skogsväxter och örter. Smaklig spis.

Dagens ordspråk blir " en liten gåva är bättre än ett stort löfte"

Hans har namnsdag denna dag. Känner inte så många som heter Hans men kan passa på att gratta en före detta arbetskollega som har namnsdag. Grattis Hasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar