fredag 6 augusti 2021

trött och lite gnällig




klockan 01.56  hade natten lagt sig över vår lilla horisont.
Det var mörkt men fortfarande ganska varmt.
Jag kunde inte sova så jag fundera över om det kanske var möjligt att pussla lite.......



Nä, uterummets belysning räckte inte till för att mina ögon skulle kunna urskilja färger och mönster på de alltför murriga pusselbitarna. 
En stund satt jag kvar i svalkan och tysnaden och funderade över livets irrgångar innan jag gjorde ett nytt försök att sova. Dock misslyckades detta försök också, inte förrän vid ca 04 slumrade jag in.

Kvällen innan hade bjudit på trevlig samvaro och god mat i form av filéfrossa


Här på denna krog fick man inte ta någonting själv. All mat hanterades av personal.
Så bra tycker jag. Bara att peka på vad man ville ha


Det fanns mycket smått och gott att välja mellan och här är det Julia som pekar och väljer


Alla samla kring bordet och måltiden kunde intas.
Hoppas alla blev både mätta och nöjda. Tyvärr saknade vi Rebecca som inte hunnit hem från Stockholm.
Det får väl bli hennes tur en annan gång.

Trots en tung och trött morgon är jag ändå nöjd med vad jag hunnit uträtta.
Det blev först ett gäng stryktvätt som blev iordningställd. 
Sen plockade jag fram dessa små saker.....




Mina gåstavar!
Det blev premiärtur idag. Har aldrig gått med stavar tidigare. Det blev endast en kort tur på dryga kilometern men det räknas ändå tycker jag.
Jag ska väl ge det här med gåstavar en chans till men jag tror nog inte att det är min grej.

Nu ska jag sätta mig framför TV:n och kika på banhoppning, lag. Ridsporten är det enda jag ser på från OS. Kan kanske hända att jag slummrar till en stund.
Ha en fin fredag och en härlig helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar