lördag 21 augusti 2021

lördag, men ingen vanlig



Idag är det ingen vanlig dag. Nä, det är Linas födelsedag.
Hurra, hurra, hurra!


Denna morgon skiner solen och det är nästan vindstilla. Känns så härligt.
Jodå, det blev en runda med gåstavarna även denna morgon. Inte så långt men räknas ändå.

Jag vill börja sticka med garnet jag beställt och fått. Det som hindrar mig är att jag saknar just de stickor som ska användas till detta plagg. Verkar stört omöjligt att finna några. Som vi har letat. Både i affärer och till och med på loppisar. Men nä.
Har även sökt på nätet men på ena stället där finns inte de storlekar jag efterfrågar och på annat ställe finns inte stickorna. Tråkigt. Jag som var så taggad på att sticka. Nu är det stor risk att garnet blir liggande och det blir ingen tröja.

Så firar jag mig själv, mannen och alla andra pensionärer.......


det är visst våran dag idag.

Nu ska jag sätta mig en stund vid ett nytt pussel. Senare idag blir det troligen korvgrillning och kortspel md grannarna. Det blir bra. Gillar kortspel och även sällskapsspel. Grillad korv också bra.

Hoppas ni alla får en fin dag
Det gäller att försöka fokusera på det positiva och glada. Försöka tränga undan sånt som gör en ledsen och nedstämd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar