söndag 8 augusti 2021

vilodag



Det är internationella kattdagen idag.
Inget som Guldkatten bryr sig om. Han firar alla dagar. Här är det visst han som bestämmer.
Att katter inte ska va på bordet bryr han sig inte heller om. Som sagt, han bestämmer.

Det har varit varmt i sovrummet även denna natt. Det betyder att sömnen varit dålig. Lägg därtill ryggont så förstår man att det kunde varit bättre.
Strax innan 06 klev jag i mina byxor, på med en sval T-shirt och fram med lämpliga skor och så stavarna. Det var helt enkelt dags för en stavgångstur.
Ingen lång runda men kilometern blev det. Bättre än inget.

Väl hemma igen blev det frukost och sen tog jag tag i att städa kylskåpet.
Hatar att ha oordning i kylskåpet och ändå har jag nästan alltid det.

Vi har skördat vår första bifftomat!!!!



Jo, det är faktiskt en tomat.
vackrare har man ju sett. Vet att de andra ser lite mer ut som just bifftomater


Denna ser ut att ha genomgått en större operation.



Frågan är väl om operationen har lyckats.
Nu står allt hopp till smaken.

Igår vart vi bjudna på grillkväll. Gott som alltid. Om vi blev mätta???? Lite till och jag hade spruckit.
Fick även en påse godis med hem. Sånt gillar jag.
Precis när vi var klara att köra hemmåt dök åskan upp. Eller rättare ner kanske man ska säga.
Det åskade och regnade rejält vill jag säga men turligt nog varade det inte så länge.
Mannen och jag satte oss att kika på ett avsnitt av "mordkommissionen" så det blev ganska sent i säng. Men vad gör väl det, inga tider att passa.

Denna söndag blir det heldag framför TV:n (inte så ovanligt förresten). Det är Danskt galoppderby och det vill vi inte missa.

Så var det svaret på bildgåtan från igår......
Jodå Anna du har ju rätt. Det var en korg som delvis skymts av en pläd (textur).
Du är därmed veckans vinnare och priset är........
En heldag på kallbadhuset i Limhamn.
Stort grattis och ha en trevlig vinst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar