fredag 13 augusti 2021

inget kul datum


Känns väl mer som det är/har varit fredagen den 13 hela detta året hittils.
Nu kan det väl bara bli bättre.
Men, för att komma ut måste vi igenom.

Vädret är dock fortsatt bra. Om det nu är så bra med denna globala uppvärmningen och de effekter denna sommars värmeböljor runt om i världen fört med sig. Man (läs vi) är glad att det inte är inplanerat utlandssemester. Varmt nog här.

En fikastund med vänner och nästgrannar blev det igår.
Så trevligt att bo så här "centralt" med trevligt folk på nära avstånd.


Det rann undan flera timmar med skratt, allmännt sladder och även lite seriösa diskussioner.
Trevligt hade vi. Och trevligt kommer jag att ha även efter deras besök......


Jag fick ett härligt pussel att förgylla kommande höst och vinterkvällar med.
Både Agneta och jag älskar pussel.

Så är det det där med att sova.......
varmt!!!! Går nästan inte att sova någon längre stund. 
Jag kan inte ligga i gästsängen där nere just nu eftersom jag dras med ett envist ryggskott som ännu inte fullt gett med sig. Uppe i sovrummet är det på tok för varmt, så vad göra. Bara bita ihop och försöka få så mycket sömn och vila som är möjligt.

Helgen är på gång så till er där ute önskar jag en fin och härlig helg, precis så som ni vill ha den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar