fredag 20 augusti 2021

mot helgen.......


Detta mjuka, lena livsmedel har sin egna dag idag. Tror till och med att honungen känner sig lite regnskadad, även det just för tillfället råder sol och värme i min landsände.
Mycket honung används i detta hushåll. Användbart till så mycket, åh så är det ju så sött och gott.

Denna dag går i glädjens tecken. Ekonomisk glädje. Pensionsmyndigheten lät idag,via Kivra, meddela  att jag nästa månad skulle få utökad pension. Min pension kommer från och med september att ge ett tillskott på 46 kronor före skatt!!!
Glädjeskutt!!

Funderade på vilka tekniska prylar som betytt mest för mig.
Först tänker man väl på datorn och smarttelefon, men TV och en hel del hushållsnära hjälpmedel är ju inte att förglömma, såsom diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare med många flera. Känns ju helt självklara prylar idag. Men, det är inte så länge sedan dessa inte fanns i var familjs hushåll. Tack för utvecklingen och allt vi 40-50 talister fått vara med om.

Vi rusar mot helg igen.
Hösten står för dörren och mannen och jag passade på mellan regnskurarna att plocka undan några av sommarens blommor. Nu blir det snart att packa ihop det mesta från trädgården, men inte ännu. Gäller ta till vara varje minut av sommarkänslan.

Helg, ja det är ingen stor skillnad för oss. Ändå ska vi försöka njuta lite extra.
Vi kanske tar en tur och våldgästar någon.....som vi vet behöver lite praktisk hjälp

" en god sak kan man inte göra för ofta"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar