torsdag 19 augusti 2021

regn, regn







Regn, regn och åter regn. Har aldrig sett så mycket regn som det som sköljde ner härom dagen. Kusligt mycket. Idag är det lite blandat. Regn, sol, snålblåst och aningen låg temperatur. Detta till trots han jag med att sticka ut på en kort promenad med mina gåstavar, så där mellan regnet.
Senare får det bli soffhäng, lite doftljus och fruktstund. Inte så illa faktiskt.


Igår blev det lite fler pussel.
Nu har jag olagda pussel så det räcker ett bra tag framöver.


Men jag får nog aldrig för många pussel.

Idag blev detta klart, sådan tur att jag har på lager.


Kul pussel att lägga. Nu väntar ännu ett med mycket färg. Få se om jag hinner påbörja i veckan.



idag är ju en annan dag så idag blev det en tur till Hallongården med några vänner. Mannen fick stanna hemma.Det var han visst lika nöjd med.


Det blev både kyckling wrap och den ljuvligaste bakelse man kan tänka sig.
Första gången jag åt deras kycklingwrap men bakelsen är för mig obligatorisk, varje gång.


Mannen som inte fick följa med fick vara nöjd med en tallrik soppa....



Kräftsoppa med vitlöksbröd. Gott det också.

Nu ska jag hålla kväll. Det blir som vanligt soffhäng och lite gott. Vindruvor och faktiskt en god kaka blir det ikväll. 
Undrar varför jag inte går ner i vikt??????




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar