tisdag 3 augusti 2021

hästarnas häst......


All min kärlek till denna häst.
Boss!


Här, 20160803 var han först över mål på Jägersro.
Favorittippad och segrade.
Boss var en särdeles speciell häst med ett tigerhjärta och älskade ( för det mesta ) att tävla.
Efter detta lopp återstod endast 3 starter i hans karriär som slutade så tragiskt med en kraftig lungblödning på banan.

Nu finns han som ridhäst hos en mycket hästintresserad familj inte så värst långt från oss


Vi har så mycket fina minnen  av denna fantastiska häst


Ovan nämnda tävlingsdag resulterade i både blommor, champagne och fina glas.
Blommorna har vissnat, champagnen urdrucken och glasen finns i prisskåpet.
Viktigast av allt, Alla fina minnen finns kvar för alltid.

Jag är 52 år. Jo, jag har läst att 70 är det nya 50 så då borde jag rimligen va 52 år. Det tackar man för.
Det är visst så att sveriges äldre befolkning aldrig varit friskare och aktivare än nu. Att bli 70 betyder inte ättestupa. Jaha, nu blev jag lite extra glad.
Men, redan nu tisslas och tasslas det om en tredje och rent av en fjärde dos Covid-vaccin, främst för oss äldre.

Snart bär det av till grannstaden för lite inköp sen blir det lunch i havets tema.
Ni andra får ha en fin dag där ni befinner
Själv återkommer jag kanske imorgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar