onsdag 4 augusti 2021

mitt i veckan



Det ska bakas några bullar idag. Det blir kanelbullar.
Känns som det var längesen jag bakade.


Känns som hela köket är en krigzon. Men det är väl så det ska kännas.

Resultatet står nu klart av avnjutas...



Vid försa avsyning ser det väl ok ut. Men som alltid, det blir smaktestet som fäller avgörandet.


Så blev ännu ett pussel klart igår.




Kanske inte det roligaste jag lagt men mer än väl godkänt. Snabbt gick det också.
Kanske plockar jag fram ett nytt i morgon. Får väl se. 
Har många nya böcker också nu som jag vill läsa. Så är det lyssnarböcker, korsord, handarbete och så känner jag ett sug efter att pärla lite igen m.m.
På tal om handarbete, jag har i dagarna beställ garn til en tröja!! Hur tänkte jag här då??

Vi får väl helt enkelt se hur dagen utformar sig.
men ett litet ordspråk kanske....
" erfarenhet utan lärdom är bättre än lärdom utan erfarenhet"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar