lördag 14 augusti 2021

det går inte att förneka längre



Trots allt går det mot höst. Det blev jag varse i morse när jag på min stavgångspromenad upptäckte så mycket bär rönnen bar på. Det sägs ju att mycket rönnbär tyder på sträng vinter. Ja, så kan det kanske bli. 
Under dagen har det mega regnat. Under en kort stund regnade det så det gick knappt att se ut genom fönstren. Nu är allt lugnt och vindstilla igen.
Det märks också att det blivit aningen mörkare på kvällarna. Gör väl inte så mycket. Jag gillar hösten och att "kura skymning".

Mannen och jag var på loppis idag på jakt efter lite rundstickor och strumpstickor men tji fick vi. Inget användbart fann vi. Men vi sponsrade i vart fall idrottsföreningen med vars en korv på plats.
Sen blev det ett eftermiddagspass vid TV:n. Sånt måste också skötas.

Min rygg är nu helt återställd efter det lilla ryggskottet och det känner jag mig tacksam över.
Man ska va rädd och sin kropp och sköta sin hälsa.

Igår var äldsta barnbarnet på besök hos oss. Hon skulle säga hejdå (så länge) hon sticker till Stockholm idag för att bosätta sig där under (minst) 2 år för studier.
Nu hoppas vi allt kommer bli jättebra både med studier och boendet.

Så har jag varit i lag med att fotografera lite

men, vad är det människan fotograferat??
Inte så svårt, men ändå....



kanske inte alla har denna pryl men på inget sätt ovanlig
en stämningshöjare enligt mig

Gör som vanligt. Gissa och skicka iväg din gissning i en kommentar.
Fina priser väntar på vinnaren.

ett lite ordspråk kanske........
" man fångar fler flugor med en sked honom än med en hel tunna full med ättika"

2 kommentarer: