torsdag 1 oktober 2020

En timme längre.......




Oktober är här och därmed har vi kommit fram till hösten. På grund av sommartidssystemet är oktober den längsta månaden, med en timme längre än övriga 31 dagars månaderna. Smaka på den.
Förr var också oktober stora flyttmånaden. Då bytte ofta statare arbetsgivare och därmed bostad. Oktober var också slaktmånaden. Ja, detta har jag till viss del läst mig till.
Vi ska varken flytta eller slakta så för vår del går väl oktober månad ganska obemärkt förbi.

Denna dag har jag lånat en bild eftersom jag inte hade någon häftig bild som för tankarna till oktober och hösten.


Dock köpte jag igår en riktigt mysig "höststjärna". nytt för mig.
Kul med lite "nya" blommor. Blomma och blomma, det är väl kanske mer en växt, men den får duga som blomma.
" Blommor är guds sändebud från en annan och fullkomlig värld"
Så lyder ett citat jag minns.......



Visst får den mig att tänka på att det snart är jul, men än är det lite kvar innan julruschen sätter in.
Först ska vi njuta av den vackra hösten.

Igår var jag och käkade en fantstisk måltid på en närbelägen golfklubb. Kummel har jag aldrig tidigare ätit så det blev en underbar upplevelse. Inte sista gången jag äter på den restaurangen.
Jag väljer gärna  fisk när jag är ute på restaurang. 
Denna dag blir det ingen fisk och ingen restaurang. Det blir Casa Prelatas eget kök som serverar käket idag. Troligen bruna bönor med stekt fläsk. Inte så illa faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar